V dnešní době téměř každý nakupuje na internetu. Tam lze najít vše a pro lidi je to jednoduší než obejít tucet kamenných obchodu a shánět jednu věc. Na internetu se dá nakupovat z pohodlí domova bez zbytečného běhání po městě a tahání se s taškami. Na internetových obchodech nalezneme mnohem větší výběr daného zboží, a ještě nám to dovezou nebo pošlou až domů.
A proto se stalo podnikání přes e-shop takovým hitem. Samozřejmě i u tohoto stylu podnikání je třeba mít živnostenský list. Stačí na provozování maloobchod a velkoobchod. Zde totiž není třeba dokládat žádné potvrzení o vzdělání nebo praxi. Tudíž ho může získat každý.
Jako u každé samostatné výdělečné činnosti třeba vědět co chceme prodávat nebo nabízet. Pro toto rozhodnutí je nejlepší prozkoumat si trh nabídky a poptávky. Jelikož konkurence na internetu je velká, musíme si dát pozor abychom na trhu ustáli. A to tak že si prostudujeme hodnocení a kritiky i jiných internetových obchodů a dáme si pozor abychom neudělali stejnou chybu.
Jako každý nový začátek podnikání i tento způsob vyžaduje nějakou tu počáteční investici. Ta se odvíjí podle toho, jaká je naše volba nabízených služeb. Někomu stačí jen z pohodlí domova a nikdo k tomu potřebuje sklady nebo jiné prostory.
Založení samotného e-shopu není nijak finančně náročné ani složité, protože existuje několik platforem, na kterých si vlastní e-shop založit, a to za pár korun.
Při tvorbě internetového obchoduje důležité myslet na naše zákazníky, a proto by měl být přehledný pro jakoukoli věkovou generaci. Protože ne každý užívá internet už od dětství. Též nesmíme opomenout, že každý e-shop musí mít nákupní košík přes který si zákazník sestaví svou objednávku. Našim zákazníkům musíme dát i prostor pro reklamace či dotazy, a proto by tu neměli chybět ani kontakty na vlastníka, provozovatele či kompetentního zaměstnance na které by se náš zákazník mohl obrátit.
Jako při každém podnikání je velmi důležité, aby náš zákazník byl s našimi služby spokojený a tím jsme se vyhnuli negativnímu hodnocení či kritice. Od spokojenosti zákazníků se odvíjí náš finanční zisk.