Asi není třeba říkat, že v dnešní době žijeme nejen v reálném světě, nýbrž i v tom virtuálním. A to hlavně od té doby, kdy se internet stal široce dostupným, díky nízké ceně mobilních telefonů a volné wi-fi, kterou nabízí mnohá místa, jako například města či obchodní centra.
Je jasné, že tohoto trendu se musí využit. Obchodníci na to přišli již dávno. Není tedy divu, že se dnes prakticky všichni prezentují na internetu. Nenajdete snad ani jednu firmu, která by neměla vlastní webovou stránku. Jistě, výjimky se najdou, ale těch je skutečně minimum.
Vzhledem k výše uvedenému je jasné, že i města musela na tuto situaci zareagovat. Ukázalo se, že je pro ně výhodné mít zařízen web, kam mohou umisťovat veřejné dokumenty, dávat zprávy o chystaných akcích a podobně.
To je samozřejmě chvályhodné, avšak aby vše fungovalo tak, jak má, je potřeba, aby daný web byl kvalitně udělaný. A zde je často kámen úrazu. Tato práce často padne na některého ze zaměstnanců městského úřadu, a ti o tvorbě webu příliš nevědí.
Vzhledem k tomu je mnohem lepší, když například tvorba webových stránek Olomouc https://www.imperialmedia.cz/tvorba-webovych-stranek-olomouc/ bude provedena externí firmou, která se právě na tvorbu internetových stránek specializuje. Pak budeme mít jistotu, že vše bude tak, jak má být.
Samozřejmě je zde ten problém, že bez nich bude těžké měnit design, což je čas od času dobré udělat. Pokud se chceme tomuto vyhnout, pak je možné najmout někoho, kdo bude o web starat na plný úvazek. Jistě, je to další pozice, avšak rozhodně užitečná.
Není tedy divu, že se pro toto řešení rozhodla většina měst. Potíž je však ta, že se jim jen málokdy skutečně podaří najmout na tuto pozici někoho, kdo dané problematice skutečně rozumí nejen z technického hlediska, ale i z psychologického. Tedy někoho, kdo ví, jak by takový web měl vypadat, aby lidi skutečně přilákal. A to je škoda.